Elroni juht: praegu käib võitlus Tartu nimel

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uued rongid ei jõua Andrus Ossipi sõnul Eesti raudteedele enne 2018. aastat.
Uued rongid ei jõua Andrus Ossipi sõnul Eesti raudteedele enne 2018. aastat. Foto: Liis Treimann / Postimees

Bussifirmade süüdistused Elroni aadressil on ennekõike ajendatud šoti odavbussifirma tulekust Eesti turule ja bussifirmade murest konkurentsi suurenemise pärast, leiab rongifirma juht Andrus Ossip.

«Bussifirmade reaktsioon on nii valuline, sest Superbus hakkab sõitma Tartu, Narva ja Pärnusse ja ka meie tahame pakkuda rohkem mugavusi Tartu liinil, mis on kõige tasuvam ja mille nimel käib selge võitlus,» kommenteeris Elroni juht Andrus Ossip  täna tehtud bussifirmade ühisavaldust. Riigikogu komisjonidele  saadetud pöördumises heidavad bussifirmad ette, et Elroni plaan osta Tartu liinile luksronge seab ohtu Eesti ühistranspordituru tasakaalu. Rongifirma juhi sõnul peavad nad jälgima ühistransporditurul toimuvat. «Potentsiaal reisijate kasvule on kõige suurem Tartu liinil,» sõnas ta.

 Ossipi sõnul ei pea ta normaalseks, et Tartusse sõites tuleb inimestel kuni Tapani püsti seista. «Meie asi on võidelda normaalsete tingimuste eest, kas me selle  võidame, eks aeg näitab,» sõnas Ossip. Rongifirma juhile jääb mõistetamatuks, miks pannakse neile süüks odavaid piletihindu.  Ta tõi näiteks, et rongipileti hind on 20 protsenti  kallinenud ja surve hinnatõusuks on olemas. » ütles Ossip.  «Ei saa öelda, et rongipilet on täna oluliselt soodsam, pigem on Tartu liinil 1. klassi pilet kallim kui bussi oma,» rääkis Ossip.

Ta tuletas meelde, et Elroni tegutsemise algusest on möödas kaks aastat ja selle aja jooksul ei pidanud ükski bussifirma vajalikuks pakkuda üheeuroseid pileteid ja paindlikku hinnamudelit.«See võimalus tekkis alles siis, kui konkureeriv firma on turule tulemas ja bussturg avanemas,» ütles Ossip.

Elroni juhi sõnul jääb talle arusaamatuks, miks nimetavad bussifirmad uusi ronge luksrongideks.  «See on ju samasugune, ainult meie nägemuse kohaselt võiksid 1. klassi istmed olla natukene mugavamad ja me kaalume bistroo olemasolu,» ütles Ossip. Uued rongid ei jõua Eestisse enne 2018. aastat. Tema sõnul oleks need lihtsalt tänapäevased rongid. «Kui vaatame ronge, mida tellib  Valgevene, Kasahstan, siis need on selgelt mugavamad ja suuremate võimalustega kui meie omad,» sõnas Ossip.

Eesti bussiettevõtted tegid täna vabariigi valitsusele ja riigikogu majanduskomisjoni liikmetele ühispöördumise seoses Elroni sooviga hakata pakkuma riigieelarve toel maksumaksjale ülejõu käivat ja ebaefektiivset luksusrongi teenust Tallinna-Tartu liinil.

Express-Auto L OÜ, Arilix OÜ, M.K. Reis-X OÜ, Presto, AS SEBE ja Eesti Buss OÜ sõnul võimendab rongiliikluse üledoteerimine ebavõrdset konkurentsi riiklikult doteeritud rongiliikluse ja isemajandavate bussiettevõtete vahel.

Päev varem tegi majandusministritele avalduse Eesti bussijuhtide ühendus, kelle liikmed kardavad, et uued rongid jätavad nad tööta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles