Kas Starmani arveldussüsteem on kliendivaenulik?

Kerli Kivistu
, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Starmani arveldussüsteem teeb kliendist võlglase.
Starmani arveldussüsteem teeb kliendist võlglase. Foto: Stanislav Moshkov

Tarbija lugeja kurdab, et Starman on oma arveldussüsteemi mõneti kliendivaenuliklut üles ehitanud ning teeb korralikult arveid maksvatest klientidest süstemaatiliselt võlglaseid.

«Nimelt, Starman paneb arve maksmise tähtajaks alati kuu viimase päeva. Seega, kui arve on kuu viimase päeva seisuga maksmata, oled automaatselt võlglane ning maksmata jäänud summa lisatakse automaatselt järgmise kuu arvele,» lisab lugeja.

Lugeja selgitab, et 1. mail genereeritud Starmani arve, mis jõudis temani 7. mail, oli maksetähtajaks märgitud 31. mai, mis oli juhtumisi pühapäev ja puhkepäev. Antud juhul arveldas pank Starmani mai arve esmaspäeval, 1. juunil. Samal päeval genereeris Starman uue arve, kus kogu mai kuu arve summa loeti 31.05 seisuga võlgnevuseks ning lisati juuni arvele.

«Starmani teenused on kuutasulised ehk tasu arvutatakse 1. kuupäevast kuni kuu viimase päevani. Täpselt sama arvestus on nii mobiilioperaatoritel, spordiklubidel jne. Seoses teenuste kuupõhise tasuga, peab ka arved genereerima 1. kuupäeval,» sõnab Starmani kommunikatsioonjuht Kristi Reiland.

Eelmisel aastal tegi lugeja Starmanile ettepaneku arveldussüsteemi loogika muutmiseks, et lõpetada selline võlglaste automaatgenereerimine. «Firma vastas seepeale, et antud olukorra vältimiseks soovitatakse muuta arve tasumise kuupäeva varasemaks, siis jõuavad arved laekuda õigeaegselt,» lausub lugeja.

Reilandi sõnul on kliendil võimalik teha püsimakse leping pangas, kus klient saab ise määrata maksepäeva ja mure ongi lahendatud.

«Pool aastat hiljem pole midagi muutunud. Paraku pole vähemalt minu pangas e-arve maksekuupäeva ega arve summa muutmine võimalik, ainus variant on kogu arve tühistada ja siis käsitsi uus makse sisestada,» ütleb lugeja.

«Arvel on selgelt välja toodud laekumised ja võlgnevused ning kuutasud. Samuti on lisatud, et kui klient on arve vahepeal tasunud, siis palume tal võlgnevuse osa jätta tähelepanuta. Uute pangareeglite järgi ei liigu nädalavahetustel maksed ja võib tõesti juhtuda, et makse ei jõua esimeseks kuupäevaks kohale,» selgitab Reiland.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles