Amet kutsub uut televisioonipaketti valides kainusele

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TV3 on andnud teada, et lahkub 1. juulist vabalevist, mistõttu tuleb neil, kes seni pole endale digitelevisiooni muretsenud, hakata sobivat paketti valima.
TV3 on andnud teada, et lahkub 1. juulist vabalevist, mistõttu tuleb neil, kes seni pole endale digitelevisiooni muretsenud, hakata sobivat paketti valima. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Tarbijakaitseamet soovitab telekanalite vabalevist lahkumise järel televisioonipakette valivaid inimesi tegema põhjalikku eeltööd, et mitte langeda soodsaid lahendusi pakkuvate reklaamitrikkide lõksu.

«Viimasel ajal on päevakorrale tõusetunud mõnede telekanalite vabalevist lahkumise küsimus, mistõttu on mitmed televisiooniteenuseid pakkuvad ettevõtted alustanud suuri kampaaniaid uute klientide püüdmiseks,» märgib tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski. Tänaseks on Kanal 2 tarbijakaitseametile kinnitanud vabalevisse jäämist, TV3 palus ajapikendust oma seisukoha väljendamiseks.

Seetõttu soovitab amet enne lõpliku valiku tegemist võrrelda alternatiivseid pakkumisi ja nende tingimusi. «Tähtajalise lepingu sõlminud tarbijal võib hiljem olla võimatu teenusest leppetrahvi maksmata loobuda,» ütleb Turetski. Nii ei soovita ta teenusega liitumisega kiirustada.

Amet tuletab tarbijatele meelde, et tavapäraselt kuuluvad põhilepingu juurde sideteenuse lepingu tüüptingimused, mis on reeglina avaldatud pakkuja kodulehel. Lepingu sõlmimisel eeldatakse, et tarbija on nendega juba eelnevalt tutvunud, mis on talle ühtaegu nii õigus kui kohustus.

«Lisaks pakutava teenuse kirjeldusele ning sellega seotud teiste teenuste kasutamise võimalustele ja tasudele, tuleks kindlasti tähele panna, milline on arveldamise kord ja kompensatsioonivõimalused, kui teenus ei vasta kokkulepitud tingimustele, samuti kuidas toimub kaebuste ja vaidluste lahendamine,» lisab Turetski.

Tema sõnul on väga oluline teha selgeks, millistel tingimustel ja kuidas on võimalik lepingut muuta ja lõpetada. «Eriti tähelepanelik tuleb olla tähtajalise lepingu sõlmimisel,» sõnab tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja. Sel juhul on tarbijal kohustus teenust kasutada ja/või selle eest tasuda kuni lepingu tähtaja saabumiseni.

Tavaliselt on lepingu ennetähtaegsel lõpetamisel ette nähtud leppetrahvi tasumise kohustus. «Seetõttu tuleb tähtajalist lepingut sõlmides arvestada pikaajalise kohustusega ning kriitiliselt hinnata oma suutlikkust lepingut lõpuni täita. Sideteenuse pakkujad võivad tarbijale pakkuda kuni 24-kuulise tähtajaga lepinguid,» märgib Turetski.

Kui tarbijal on kahtlus, kas sõlmitav leping või mõni selles sisalduv säte on seadusega kooskõlas, on tal alati õigus pöörduda tarbijakaitseameti poole hinnangu saamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles