Automüügiportaal: huvi kasutatud autode vastu on tõusnud

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kadaka kasutatud autode turg
Kadaka kasutatud autode turg Foto: Mari Luud / Õhtuleht

Kui uute sõiduautode müük jäi 2015. aasta esimeses kvartalis eelmise aasta sama ajaga võrreldes sarnasele tasemele, siis kasutatud autode vastu on huvi sel aastal kasvanud.

Automüügiportaali Auto24 andmetel on kasutatud autode turul 2015. aasta alanud suhteliselt aktiivselt ja omanikuvahetusi toimub rohkem kui möödunud aasta algul. «Antud trendi toetab ka maanteeameti statistika sõiduautode järelturu osas,» sõnas portaali juht Margus Tomberg.

Kui automüügiportaali tavakasutajate poolt sisestatud kuulutuste arv tänavu esimeses kvartalis kasvas paari protsendi jagu võrreldes möödunud aasta sama perioodiga, siis keskmine aktiivsete kuulutuste arv oli jällegi veidike väiksem. «See näitab, et kuulutusi liigub rohkem portaalist läbi ja autod saavad müüdud,» ütles Tomberg.

Hinnad on aasta algul kõrgemad

«Eks aktiviseerumist näitab ka eelmise aastaga lõpuga võrreldes toimunud hinnatõus,» rääkis automüügiportaali juht. Kui 2014. aastal oli keskmine tavakasutajate autode hind 5693 eurot, siis tänavu esimeses kvartalis 6385 eurot.

«Kuigi hinnatõus tundub suur, siis pole see eelmise aasta jooksul toimunud väikese hinnalangusega võrreldes midagi erilist,» lisas Tomberg. Ka eelmise aasta esimeses kvartalis olid hinnad kõrgemad aasta keskmisega võrreldes.

Automüügiportaali juhi sõnul näitavad sarnast trendi ka automüügiettevõtete poolt pakutavate kasutatud autode hinnad. 2014. aasta esimeses kvartalis oli keskmine hind 11158 eurot, kogu 2014. aasta keskmine hind poole tuhande võrra madalam ja käesoleva aasta esimeses kvartalis jällegi 450 euro võrra kõrgem.

Müügiperioodid ja populaarsuse edetabelid pole muutunud

Müügiperioodide osas pole võrreldes eelmise aasta keskmise tasemega kasutatud autode turul suuremaid muutusi toimunud. «Natuke on küll kasvanud nii tavakasutajate kui automüügiettevõtete poolt pakutavate autode müügiperioodid eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes, kuid 2014. aasta keskmisega võrreldes on tänavu esimeses kvartalis jäänud müügiperioodid samale tasemele,» märkis Tomberg. Tavakasutajate autod lähevad müügiks keskmiselt 50,5 päevaga ja autopoodide pakutavad 79,7 päevaga.

Suuri muutusi ei ole olnud ka populaarsemate markide ja mudelite edetabelites. Jätkuvalt juhib Saksamaa autotootjate toodang. Enim ostetavate automarkide järjestus on: BMW, Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz ja Toyota.

«Mudelite seast on aga lemmikuks Audi A6, millele järgnevad BMW 5 seeria, Volkswagen Passat, Audi A4 ja BMW 3 seeria,» tõi automüügiportaali juht välja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles