Külmad ilmad tõmbasid rehvivahetusel hoogu maha

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rehvivahetus.
Rehvivahetus. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Rehvitöökodade kinnitusel hakkas rehvivahetushooaeg päikeseliste ilmade ajal juba hoogu sisse saama, kuid nii kui ilmateade külma ennustas, kadusid ka järjekorrad.

Rehvitöökoda Pärnu mnt 463 omaniku Kristjan Lõhmuse sõnul praegu järjekordi ei ole. «Enne kui ilmateade jahedat ilma lubas, hakkas rehvivahetus juba hoogu sisse saama, kuid pärast kadusid inimesed ära,» ütles Lõhmus.

Ilmateade mängib tema sõnul rehvivahetuse puhul suurt rolli - nii kui kevadel jälle külmemat ilma lubatakse, lükatakse vahetamist edasi, ja sügisel samamoodi. «Kui miinuskraade enam ei ole, siis hakkab õige hooaeg pihta,» lisas Lõhmus.

Rehvitöökoja Kummi-Ott juhataja Priit Muru ütles samuti, et inimesed võtsid ilmateadet kuulda ja seetõttu pole suuri järjekordi rehvitöökojas viimastel päevadel tekkinud. «Ilmateade ennustas suurt talve, aga tegelikult oli vähemalt Tallinnas vaikus majas. See pole esimene kord, kui valesti ennustatakse,» oli ta nördinud, lisades, et linn on tolmu täis ja rehvid vajaksid vahetamist.

Tartu rehvivahetustöökojast Tarturehv öeldi Postimehele, et külmaks läinud ilm mõjutas klientide arvu märgatavalt. Üks aeg on viimaste päevade jooksul ka tühistatud. Suurem tunglemine tuleb Tarturehvi esindaja kinnitusel tõenäoliselt enne 1. aprilli, kui tekivad mitmepäevased järjekorrad. Praeguse seisuga järjekordi ei ole.

Meie Maa kirjutas, et Kuressaares Tehnika tänaval OÜ Rehvi Roko Pesula rehviboksis käis eile ennelõunal neli autot. Lukksepp-mehaaniku Jarko Arge sõnul tühistasid kaks-kolm klienti ilma tõttu oma soovi. Kui eelmisel aastal pidi seal tippajal järjekorras ootama kolm-neli päeva, siis tänavu ei ole kedagi tagasi saata tulnud ja kõik tahtjad on ilusti jutule pääsenud.

«Praegu naastrehviga sõitmine tähendaks naelrehvi surma. Asfalt kisub naelad rehvist välja. Ise sõitsin autoga, millel kogu talve olid lamellid all,» ütles Arge. Kui on lumevaene talv ja korralik läbisõit, siis naastrehv tema hinnangul üle kahe aasta vastu ei pea.

Kuressaares Aia tänaval OÜ Onauto töökojas eile järjekorda polnud. Enne külmalainet oli kliente rohkem käinud, kuid pärast seda jäi neid vähemaks.

Talverehvid on kohustuslikud alates 1. detsembrist kuni 1. märtsini. Naastrehvid on lubatud alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Maanteeameti liiklusekspert Villu Vane tuletas meelde, et enam naastrehvide kasutamise aega ei pikendata, sest seadus lubab talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral naastrehve kasutada kuni aprilli lõpuni.

«Need, kes peavad sõitma näiteks 24 tundi ööpäevas või sõitma mööda väikseid teid ja üle Eesti, võiksid ilmaprognoosi jälgida, aga, kes sõidavad ainult linnas, neil ei ole mõtet naastrehve kulutada ja kõrvakuulmist häirida,» sõnas Vane Meie Maale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles