Ekspert selgitab, miks püsib Maxima tuntud jaebrändide edetabeli tipus

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maxima pood.
Maxima pood. Foto: Toomas Huik / Postimees

Emori uuringuekspert Aivar Voog selgitas Postimehele, miks värskelt avaldatud eestimaalaste lemmikbrändide esikümnesse jõudis jaekettidest vaid Maxima.

«Tegemist oli valdkondadeülese uuringuga. Siin ilmnes brändivaliku vahe eestlaste ja mitte-eestlaste vahel. Nimelt eestlaste eelistused on väga erinevad ning sedasi varieerudes jaotuvad need mitmete brändide vahel ära. Mitte-eestlaste eelistused kuhjuvad valdavalt ühe brändi peale,» märkis Voog.

Olgugi, et valdkondadeülese brändiuuringu esikümnes, mille tippu troonib mitmendat aastat Kalev, oli ruumi jaekettidest vaid Maximale, ei tähenda see, et Maxima oleks eestimaalaste populaarseim toidupood.

«Tõsi – Maximal on oma kindel toetajaskond, valdavalt mitte-eestlased ja nende eelistus ei hajunud selles uuringus valdkonnaüleselt nii palju nagu eestlaste puhul, kus eelistatumateks brändideks peeti tehnika-, tehnoloogia-, toiduainetetööstuse- ja teenindussektori teenuseid,» ütles Voog, miks näiteks Selver selles nimekirja tahapoole jäi.

Eraldi jaebrändide uuringust, mille viimati viis Emor läbi sügisel, selgub, et eestimaalaste eelistatuim jaeketibränd on jätkuvalt Selver.

Selveri spontaanne tuntus on terve Eesti arvestuses kõige suurem – ehk et tegemist on kõige tuntuma jaeketibrändiga. «Eelistuste lõikes, ehk et kus peamiselt inimesed oste sooritavad, oli Selver samuti esikohal – 20 protsendiga. Maxima ei jää palju maha 18 protsendiga,» märkis Voog.

TNS Emori jaeseire tulemused näitavad, millistes toidu-ja esmatarbekaupade jaekettides käisid Eesti elanikud kõige sagedamini sisseoste tegemas eelmise aasta septembris-oktoobris (andmed ei näita otseselt jaekettide turuosasid, kuna ostjate ostukorvide suurused võivad olla väga erinevad):

1

Selver

20 protsenti

2

Maxima

18 protsenti

3

Konsum

13 protsenti

4

Prisma

10 protsenti

5

Rimi

8 protsenti

6.-8.

Säästumarket

4 protsenti

6.-8.

Grossi toidukaubad

4 protsenti

6.-8.

Maksimarket

4 protsenti

9.

A&O

3 protsenti

Küsitlusaeg ja meetod: 23. september - 8. oktoober telefoniintervjuudena omnibuss-uuringu raames. Küsitletavate sihtrühmaks 1000 Eestimaa elanikku vanuses 15-74.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles