Tüli pirukate hinnasildi pärast tõi kauplusesse politsei

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tüli Tartu vahi tänava Maxima kaupluse juhataja, turvamehe ja kliendi vahel päädis politsei väljakutsumisega.
Tüli Tartu vahi tänava Maxima kaupluse juhataja, turvamehe ja kliendi vahel päädis politsei väljakutsumisega. Foto: SCANPIX

Teisipäeval pärast tööpäeva lõppu tuli politseil sõita Tartu Vahi tänava Maxima kauplusesse, kus klient, kaupluse juhataja ja turvamees tülitsesid kanapirukate hinnasildi pärast.

Kuigi päris kähmluseni polnud asi jõudnud, olid asjaosalised sõnasõda pidanud oma pool tundi. Põhjuseks oli poe pirukaletil seisnud hinnasilt, mis lubas soodsa hinnaga kanapirukaid. Just neid pirukaid osta soovinud naine pidi aga pettuma, sest kaup oli otsa saanud.

Sellest pettumusest saigi politsei väljakutsumisega lõppenud tüli alguse. Naine, kes on enda sõnul kaubandusega hästi kursis, oli kindel, et kui kaupa pole, ei tohi ka hinnasilti olla. Kuna sarnaseid asju oli ta sagedase kauplusekülastajana ka varem märganud, otsustas ta nüüd asja tõsiselt käsile võtta ja tarbijakaitsele kaebuse esitada. Tõendusmaterjaliks tegi ta pirukaletist oma mobiiltelefoniga pildi.

Viimane tõik ei meeldinud aga kaupluse turvamehele, kes poe kodukorrale viidates märkis, et pildi tegemine on keelatud. Naine andku oma mobiil või kustutagu pilt ise ära. Sellega ostja nõus polnud ja nii jäädigi vaidlema. Tüli käigus liitus seltskonnaga ka kaupluse juhataja.

Politseid ajas lugu muigama

Kuidas asi politsei väljakutsumisega päädis, selgitasid osapooled erinevalt. Naise sõnul olevat turvamees teda politseiga ähvardanud juba algusest peale, Maxima esindaja Erkki Erilaid ütles aga, et klient ise nõudis politseid ja turvamees täitis korrakaitsjatele helistades lihtsalt tema soovi.

Ka sellest, mis juhtus politsei saabudes, rääkisid osapooled erinevalt. Erilaiu järgi oli klient ärritunud ja politsei juhatas ta kauplusest välja. Naine jutustas jällegi, et tema nägi politseid siis, kui oli juba kaupluse parklas. Ta läks kauplusesse tagasi, seal selgitati asjaolusid ning ta lahkus rahulikult koos loo üle muigavate korrakaitsjatega.

Naise versiooniga ühtib ka Lõuna Prefektuuri pressiesindajate kirjeldus: «Kui politseinikud tulid kohale, siis ootas naisterahvas kaupluse juures asuvas parklas. Vestlus toimus poe uste juures. Osapooled said kokkuleppele, kodanik tunnistas oma eksimust pildistamise osas ning lubas oma pretensioonid edastada tarbijakaitsele.»

Tüli käis tegelikult tühja asja pärast

Naine tegi hiljem tarbijakaitsele avalduse ära, kuid pilti tal tõendusena kaasa panna ei õnnestunud. «Ma ei tea, kas see oli nüüd õnn või õnnetus, aga seda pilti mul ei olegi.» Ilmselt oli leti ääres kiiruga tehtud pilt jäänud salvestamata ja nii käis kogu tüli tegelikult sõna otseses mõttes tühja asja pärast.

Erilaid ütles loo kokkuvõtteks, et midagi taolist pole nende paljudes kauplustes varem juhtunud ja ükski klient pole seni ka ise politsei kutsumist nõudnud. Reegel, et kaupluses ei tohi ilma luba küsimata pildistada, kehtib aga kõikides Maxima kauplustes ning teisteski Eesti ketipoodides.

Kas naisel oli õigus nõuda hinnasildi ärakorjamist, selgitas tarbijakaitseameti esindaja Hanna Turetski: «See on pigem sinna hea tava alla kuuluv. Kui kaupa pole, siis on loomulik, et ka silt ära võetakse.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles