Tuntud vautšeriportaal peatas ootamatult tegevuse

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment zizu.ee kodulehelt.
Fragment zizu.ee kodulehelt. Foto: zizu.ee

Vautšerimüüja Hotdeal OÜ sulges suurte rahaliste raskuste tõttu möödunud nädalal oma portaali Zizu.ee, mitmed kliendid pole saanud vautšereid realiseerida.

Zizu.ee lehele minnes tuleb ette kiri «Veebileht on töötlemisel», samuti ei tööta vautšeriportaali kontakttelefon. Zizu Facebooki leht on siiski aktiivne ning mitmed kliendid kurdavad seal, et firmad ei realiseeri nende vautšereid.

«Ostsin Zizu.ee kodulehelt Fitness 4U kümne korra kaardi väärtuses 28,50 eurot. Täna vautšeri realiseerimisel teatati mulle, et selle vahetamine jõusaali kaardi vastu ei ole võimalik, kuna Zizul on nende ees mitmeid võlgnevusi,» kirjutas eile üks klient Zizu Facebooki lehel. Tema postitusele ei ole keegi ettevõttest vastanud. Küll kirjutavad postituse kommentaarides veel mõned kliendid, kellel sama probleem on.

Postimehe kirjalikule päringule vastas anonüümselt Zizu esindaja, kes kinnitas, et portaal on suletud väga tõsiste finantsraskuste tõttu. «Oleme tegevuse peatanud ja hetkel otsime parimat võimalikku lahendust, sh püüame raha tagasi maksta kõikidele klientidele, kes ei ole saanud oma vautšerit kasutada. Palume neil ühendust võtta aadressil info@zizu.ee,» kirjutas firma esindaja.

Tema teatel sattus portaal sellisesse olukorda tiheda konkurentsi tõttu turul ja dumping-poliitika tulemusena, mida mõned konkurendid kasutavad.

Tarbijakaitseameti avalike suhete spetsialist Kadri Pauli sõnul on ametile Zizu vautšeriportaali kohta tarbijatelt tulnud sel kuul kolm pöördumist. «Meile teadaolevalt on Zizu portaal praegu raskes finantsolukorras, firma koduleht on eelmisest nädalast suletud ja ettevõtet ootab ees rekonstrueerimine,» ütles ta.

Klientidel on sellegi poolest õigus vautšeri alusel kaup või teenus kätte saada. «Kui tarbijad on ostnud Zizult vautšeri, mille eest mõni muu kaupleja pakub kaupa või teenust, ja neil on probleeme vautšerite realiseerimisega, tuleks pöörduda konkreetse kaupleja poole, kuna tarbijatel on õigus vautšeri alusel toode või teenus saada,» selgitas Paul.

Kui kaupleja ei vasta kliendi kaebusele või klient pole pakutud lahendusega nõus, soovitab Paul pöörduda tarbijakaitseametisse.

Eelmise aasta veebruaris lisas tarbijakaitseamet vautšerimüüja Hotdeal OÜ musta nimekirja, kuna korraga laekus ametile väga palju kaebusi tarbijatelt, kes ei saanud kaupa kätte või kellele ei makstud tagastatud kauba eest raha tagasi. Varsti küll ettevõte pääses nimekirjast. Äriregistri andmetel oli HotDeal OÜ mullune kahjum ligi 200 000 eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles