Tanklad meelitavad eestimaise toorainega

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Võileibade toitaineline info.
Võileibade toitaineline info. Foto: Pm

Pea kõik bensiinijaamad üritavad Eesti turul hommikusöögiäris rohkemal või vähemal määral läbi lüüa «eestimaisuse» hüüdlausega, ostjaid jätkub seni igaühele.

Tänavu on jõuliselt oma värskeid toitlustusbrände Teeline ja Paus turundanud Olerex ja Alexela. R-kiosk panustab R-kaubamärgi toodete arendamisele ning Statoili hommikumenüü laieneb pidevalt.

«Kui kütusemarginaalid on väga väikesed, siis toidumüügi marginaalid on üsna muljetavaldavad,» ütles Olerexi tegevjuht Piret Miller. Võileibade hinnad kõiguvad kettides pooleteisest eurost nelja euroni. Olerexi turundusjuht Liina Kivimägi lisas, et söök-jook on äärmiselt oluline ka elektriautode juhtide jaoks – tanklas veedetakse aina rohkem aega.

Statoili tootejuht Perbi Võsumägi tõdes, et hommikud on bensiinijaama jaoks kõige kiiremad ajad, mil tihedam töö algab juba kell kuus. Alexela turundusjuht Kadri Ambos teatas, et poole päevas müüdavast kohvist ja võileibadest müüvad nemad hommikupoolikul.

«Meie majonees, sink, leib, muna ja kala on kodumaised ning võimalusel eelistame alati eestimaist. Tuginedes toodete müügil ja klientide tagasisidele, ootab meie klient tugevamat ja toitvat hommikueinet, et alustada oma päeva,» märkis Võsumägi.

Populaarsemad tooted on Statoilis hommikuti erinevad soojendatavad võileivad ja saiakesed, klientide lemmik on kohv ja all day breakfast baguette, mida pakutakse komplektina.

«Meie toitlustusbrändi eelis on eestimaisus, eelistame eestimaist kõiges, kus see on vähegi võimalik. Jälgime, et ka tooraine oleks Eesti tootjatelt. Praegu ei saa me seda sada protsenti garanteerida, aga maksimeerime seda iga päevaga üha enam,» ütles Olerexi turundusjuht Liina Kivimägi. Võileibu valmistab Olerexile Eesti Leivatööstus. Säilitus­aineid nad enda sõnul toodetesse ei pane.

«Kuna me ei kasuta üldse säilitusaineid, siis meie toodete säilivusaeg ei ole väga pikk, aga kindlasti see kajastub maitses,» märkis Kivimägi. R-kiosk püüab oma võileivad ära müüa kahe päevaga, nende säilivusaeg on 72 tundi, Alexelas näiteks 108 tundi.

Alexelale võileibu tegeva OÜ Freshfood juhatuse liige Martti Arnek leidis, et mida lihtsam võileib on, seda paremini müügiks läheb.

«Põhiline, mida ostetakse, on singi-juustu pikuke ja nisujahu baasil tehtud saiad. Kõik räägivad, kui tervislikud on teraviljasaiad, aga lõppkokkuvõttes maitseb kõige paremini kõige lihtsam sai,» nentis Arnek. Ka nende firma üritab kasutada eestimaist toorainet, tellides saiu Eesti Pagarilt ning lihatooteid Rakvere lihakombinaadilt.

R-kioski ostu- ja turundusjuhi Evelyn Hinto sõnul on firma tegelenud palju sobiva koostise ja kodumaise tooraine leidmisega, palgates retseptide koostajaks isegi tippkoka Indrek Kivisalu. «Tema aitas meil välja töötada pikkpoisivõikut,» rääkis Hinto.

Tooteid valmistab R-kioskile Osvald Catering. Oluline on taas Eesti päritolu tooraine – kala saabub M.V.Woolist, terasai Leiburist, musta leiba küpsetab Fazer, suitsukana ja suitsusink tuleb Luha lihameistritelt. «Suitsukanavõiku on meie toodetest klientidele number üks,» ütles Hinto ja lisas: «Müüjate sõnul võetakse külmal ajal hommikuti isegi hot dog’i.»

«Vahel on mul endal õhtul nii kiire, et võtan paar-kolm võileiba ning teeme kodus võileibade õhtu. Need on nii maitsvad, et saame kogu õhtusöögi teha nendega,» kiitis Hinto.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles