Soovitusi, kuidas autot pigist ja putukatest puhastada

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autopesula.
Autopesula. Foto: Ants Liigus

Nüüd, kui kõige palavamad ilmad on möödas, on õige aeg auto pigist ja putukatest puhastada.

Päikeselisel kuumal päeval muutub asfaltkate pehmeks ning määrib sõidu ajal autot raskesti eemaldatava pigiga. Teiseks autoomaniku mureks suvel on auto esiosale sisse kõrbenud putukad.

Peugeot’ sõidukite müüja Tallinnas, Auto Forte juhataja Raido Toonekure sõnul on viimase nädala jooksul suurenenud klientide hulk, kes soovivad oma sõidukile spetsiaalset pigipesu. «Kuumad ilmad sulatavad asfalti, lisaks on praegu tee- ja pindamistööde kõrghooaeg ning meile teenindusse sõitvad autod on reeglina üsna täpilised,» märkis ta.

«Kõige valem oleks nüüd hakata ise pigi laiali hõõruma ning sellega autovärvi ja kattelakki kahjustada, pealegi spetsiaalsete lahuste kasutamine oma kodu- või suvilaõuel ei ole keskkonnanõuete järgi lubatud,» lausus Toonekurg.

Tema sõnul on sõiduki regulaarne pesu hoolduse üks osa ning seda ise ja ebaprofessionaalselt tehes, võib sõidukit kahjustada.  

Statoil Fuel Retail Eesti ASi autopesu tootejuhti Liina Koidu sõnul on suvel autoga sõitmisi rohkem ning autod saavad kiiresti tolmuseks ja poriseks. «Tugeva pori ja liiva, pigi, putukate ja ehitustolmu eemaldamiseks soovitan kasutada enne pesu lisaleotust, mis aitab enne põhiprogrammi tööle hakkamist seda pori lahti leotada,» soovitas Koit.

Pigi koguneb kõige rohkem auto külgedele, tagaosale, ustevahedesse ja rattakoobaste ümbrusesse. «Suvine pigi on suuremate tilkadena, kuid samas silmaga tumedal autol ei pruugi midagi paista. Pigi on autole kahjulik, kuna pigi ise on söövitava toimega ning seob endaga vastu autopinda liivaterakesi, talvine pigi lisaks ka soolasid ja metallipuru,» ütles Koit.

Pikka aega autolt maha pesemata kahjustab pigi värvkatet ning lõpuks soodustab ka metalli oksüdeerumist ehk roostetamist.

Kui enne autopesu pigi lahti ei leotata, siis nühitakse pesulas osaliselt lahti ka pigi ning selles sisalduvad liivaterakesed (talvel liiva-soola-metallipuru segu). Selleks, et pigist võimalikult efektiivselt ja autot kahjustamata lahti saada, peab Koidu kinnitusel kasutama spetsiaalset pigieemaldamise kemikaali ning vastavalt konkreetse vahendi kasutusjuhendile seda enne pesulasse minekut autole pritsima.

Toimeaine võib erineda sõltuvalt konkreetse kemikaali koostisest ning toimeajast, sellest peaks kindlasti kinni pidama, kuna liiga vara autot töödeldes jõuab juba lahti sulanud pigi uuesti ära hanguda ning liiga hilja ei jõua kemikaal oma tööd teha.

«Pigieemalduskemikaali tuleks autole pritsida ühtlaselt just nendesse kohtadesse, kus pigi on – seda saab ise käega katsudes lihtsalt kontrollida – kuna vastasel juhul jääb peale pesu tulemus laiguline,» rõhutas Liina Koit.

Pigieemalduskemikaalid on tugeva toimeainega, tavaliselt petrooleumdestillaatide põhised kemikaalid, mida üldjuhul ei tohiks autole kauaks peale jätta, kuna võivad söövitada auto värvkatet kaitsvat lakikihti ning kahjustada auto kummi- ja plastosasid. Saadaval on ka auto värvkattele ohutuid kemikaale, seda tuleb lugeda vastava kemikaali etiketilt, kui pikk toimeaeg on lubatud.

Putukaid jääb autole kõige rohkem auto liikumissuunas ehk auto esiosale, esiklaasile ja peeglitele. «Putukate eemaldamisel kõige odavam vahend on vesi, kuid selleks peab olema palju aega. Lihtsam ja kiirem viis on putukad eemaldada spetsiaalse leotuspesu kemikaaliga,» ütles Koit. 

Enne pesu võiks kinnikleepunud ja kuivanud putukad leotada lahti leotuspesu kemikaaliga, et survepesu need enne šampooni-ja harjapesu saaks lahti uhutud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles