Generatsioon Y kujundab ümber autotööstust

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autotehas.
Autotehas. Foto: Reuters / Scanpix

Ameeriklaste armastus autode vastu pole kuhugi kadunud – küll aga muudab autotööstust milleeniumilaste ehk kuni aastatuhandevahetuseni sündinud tarbijate ostukäitumine.

Milleeniumilapsed, teisisõnu ka generatsioon Y, kes on sündinud aastatel 1980–2000, on sageli koormatud võlgadega, kirjutab NBC News. UK automüüja AutoTraderi läbiviidud uuringu järgi jahivad noored väiksemaid ja odavamaid sõidukeid. Sealjuures on palju tõenäolisem, et sõidukit otsitakse ja valitakse veebist.

Milleeniumilapsed lükkavad oma elus edasi suuri sündmusi nagu abiellumine ja kodu loomine, täpselt samamoodi ka auto ostmist, järeldas uuringut juhtinud Isabelle Helms.

AutoTrader leidis 1900 intervjuu põhjal, et generatsioon Y on suur väikeste autode ostja, kuna viimased on taskukohasemad ja nendega on linnas kergem ringi liikuda – paljud selles vanuses inimesed elavad linnasüdames.

Noorte huvi ökonoomsemate, keskkonnasõbralikemate autode vastu lööb välja alternatiivsete sõidukite fännamises nagu elektriautod, kuid üldiselt ei saa generatsioon Y neid endale lubada.

Hoolimata milleeniumilaste hilisest autoturule sisenemisest, peab tööstus arvestama ka nende soovide ja vajadustega. 2020. aastaks ostavad need noored, kes praegu on 18–34aastased, 40 protsenti kõikidest uutest toodetud autodest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles