Enamik ei tea moe tegelikku hinda

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rõivatehas Indoneesias.
Rõivatehas Indoneesias. Foto: SCANPIX

24. aprillil toimub ülemaailmne Moerevolutsiooni päev, mis küsib: «Kes sinu riided tegi?», eesmärgiga pöörata tähelepanu moetööstuse sotsiaal- ja keskkonnaprobleemidele ning lahendustele.

«Aasta tagasi 24. aprillil varises Bangladeshi pealinna lähistel kokku Rana Plaza tehasekompleks. Surma sai 1133 inimest ja vigastada veel tuhandeid inimesi. Selle sündmuse valguses sai selgeks, et enamik meist ei tea, kuidas ja kus on meie riided toodetud või kui laastavad võivad olla selle tootmisharu mõjud,» ütles Moepäeva koordinaator Ann Runnel.

«Kutsume moerevolutsiooni päevast osa võtma kõiki, keda huvitab, kust on tema riided pärit. Selleks tuleb mõni riideese seljas pahupidi keerata, et kõigile oleks näha, kes ja kus on selle tootnud. Fotojäädvustuse osavõtust saab täna või homme sotsiaalmeediasse üles laadida, lisades märke #insideout. Kui soovite teiste osalejate #insideout pilte näha, saab sama märksõna kasutada otsingureal,» selgitas Runnel.

Moerevolutsiooni päeva tähistatakse enam kui 50s riigis. Üle maailma on moe- ja tekstiilitööstusesse kaasatud miljonid inimesed puuvillatootjatest edasimüüjateni. See on üks suuremaid tööandjaid maailmas, kuid see on ka üks suurimat keskkonnamõju tekitav tootmisharu.

Ostuhetkel ei mõtle me sellele, kuidas see rõivaese on mõjutanud tema valmistanud inimesi ja ümbritsevat keskkonda. Iga ostuga hääletame me paremate ja halvemate lahenduste vahel, seda ise teadmata. Oleks ju tore, kui meile oleks kättesaadavad vaid head valikud?

Kampaania eesmärk on esile tõsta parimaid eeskujusid tööstusharus ja märgata positiivseid muutusi. Moetöötus saab olla inim- ja keskkonnasõbralik ning väärtustada seejuures nii loomingulisust kui kasumlikkust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles