Kaupluste omamärgitooted kasvatavad toiduainetööstuse eksporti

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selveri omamärgitooted.
Selveri omamärgitooted. Foto: Peeter Langovits

Toiduainetööstuste eksport kasvas mullu 10 protsendi võrra poolele miljonile eurole.

Sektori kogukasum oli 89 miljonit eurot ehk 10 protsenti väiksem võrreldes 2012. aastaga, mis oli peamiselt tingitud tööjõukulude kasvust.

«Ekspordi moodustab eelkõige private label ehk jaekettide omamärgitooted, teiseks brändimata hulgikaup, kolmandaks bränditud tooted ja viimaks koostöös teadlastega välja töötatud unikaalsed tooted,» selgitas Toiduliidu volikogu aseesimees Kuldar Leis tänasel Toiduliidu aastakonverentsil.

«Tegeliku väärtuse annavad aga meile just lisandväärtusega tooted, mille eest saab küsida kõrgemat hinda. Seega toidutöösturid peaksid edaspidi sellele segmendile keskenduma,» arvas Leis.

2013. aastal investeeringute kogumaht kukkus 10 protsenti. Suurimad investeerijad olid kala- ja piimatööstused.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles