Klient: Eesti Post valetas mulle

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Postiljon tööpostil. Pilt on illustreeriv.
Postiljon tööpostil. Pilt on illustreeriv. Foto: Peeter Kümmel / Sakala

Eha Nõmm väidab, et Eesti Post ei käinud tema emale adresseeritud tähitud kirja üheksa päeva jooksul kordagi kohale viimas. Ettevõtte sõnul püüdis kirjakandja saadetist korduvalt väljastada.

Eha Nõmm selgitas, et mobiilioperaatori vahetamise tõttu oli tal tarvis Tallinnast Tartusse Annelinna edastada emale SIM-kaart. 13. jaanuari hommikul pani ta Jüri postkontorist teele tähitud kirja, mis lubati kohale toimetada hiljemalt kahe päeva pärast. Kui 16. jaanuariks polnud saadetisest kippu ega kõppu, helistas naine klienditeenindusse.

«Siis öeldi, et 16. jaanuaril olevat kiri olnud juba kuskil Anne postkontoris,» rääkis naine ja märkis, et seejärel lubati kiri edastada hiljemalt 20. jaanuariks. Ka selleks kuupäevaks polnud kirja kohale toodud. Samal päeval saadeti Nõmme sõnul talle ka teade, et saadetisele võib tulla järele postkontorisse. Kui ta aga kontorisse kella 18.00 ajal õhtul helistas, siis oli kiri juba kandesse läinud. Tähitud kiri ei jõudnud korduvatest kõnedest ja lubadustest hoolimata kohale ka 21. jaanuaril kella 16ks.

«Eile (teisipäeval – toim) õhtul öeldi, et hommikul kell 8.29 olevat käinud siin postiljon. Tegelikult ta ei käinud. Nad valetavad näkku ja ütlevad, et maja fonolukk ei töötanud. Minu ema istus kõik need kuus päeva hommikul kella 7st kuni kella 3-4ni kodus ja ootas. Ma tean, et nad valetavad ja vassivad,» pahandas Nõmm ja nentis emotsionaalselt, et loodetavasti saab ema ikka lõpuks toast välja ka.

Eesti Posti väliskommunikatsiooni juht Kadri Tonka kinnitas, et 13. jaanuaril teele pandud tähitud kiri jõudis Tartu postivahetuspunkti kättetoimetamisele juba järgmisel päeval. Tonka sõnul tehakse tähitud kirjadele ainult üks väljastuskatse. Antud juhul tehti see 14. jaanuaril kell 11.45 ning see ebaõnnestus, kuna klienti polnud kodus. «Pärast seda esitas klient kaebuse, et keegi pole tema juures käinud ja palus uuesti saadetis kandesse panna,» ütles ta.

Tonka sõnul tehti veel teinegi katse 17. jaanuaril kell 10.10 ning kolmas 21. jaanuaril kell 08.29 – needki korrad ei õnnestunud saadetist väljastada. «Oleme vestelnud kirjakandjaga, kes kinnitas, et on püüdnud kirja korduvalt väljastada. Siit distantsilt on keeruline hinnata, kas põhjus võib olla selles, et majas ei ole töötanud fonolukk või on kättetoimetamised olnud nii vara, et klient on veel maganud või pole teda kodus olnud. Igatahes pole kirjakandjal õnnestunud kirja kliendile väljastada,» põhjendas Tonka. Ta lisas, et vahepealsel ajal oli saadetis kogu aeg kliendi elukohajärgses postkontoris, kus kliendil oli võimalik saadetisele järgi minna.

Tähitud kiri jõudis lõpuks eile lubatud kellavahemikus Annelinna kohale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles