Inimesed otsivad poes luksuskosmeetika hindasid

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Igapäevane tarbekosmeetika lett.
Igapäevane tarbekosmeetika lett. Foto: Egert Kamenik / Postimees

Avalikus foorumis pahandavad kliendid, miks pole luksuskosmeetika toodetel poodides hindasid nähtaval kohal. Kaubamaja ning I.L.U. kinnitavad, et kõikidel kaupadel on hinnad küljes, kuid need pole esmatähtsad.

«Kohe alustuseks olgu öeldud, et pole ma mingi luksuskosmeetika püsitarbija. Samas, kvaliteetseid asju armastan ja aeg-ajalt endale midagi ikka luban,» teatab foorumis vestluse algatanud naine ja lisab, et õige asja välja valimine on tema jaoks keeruline ettevõtmine.

«Ma nimelt ei saa aru, mis omapärane müügistrateegia toimib näiteks selliste brändide nagu Kanebo, YSL, Dior, Chanel jne müügikohtades? Lähed poodi, ühtki hinnasilti ega mingit infot toote kohta välja pandud ei ole. Kui midagi teada tahad saada, võta pakend ja hakka iga asja kohta otsima, kus see kirbukirjas tekst siis on. Hinnasilt on ka ainult pakendi peal ja üldjuhul hästi tagasihoidlik,» kurdab ta edasi.

Tartus poes käiva naise sõnul mõistab ta, et tegu on luksuskaubaga, mille kohta annab infot müüja – viimaseid pole paraku aga tihti silmapiiril. Lisaks sooviks ta toodetesse rohkem süveneda ning kellegi lakkamatu jutt võib segada.

«Täpselt nii ongi. Ma elan ka Tartus. Miks ei võiks kallimatel asjadel olla nähtavaid hinnasilte? Häbiasi?» nõustub teine foorumi külastaja. Kolmas naine küsis enda sõnul ka ühes kosmeetikapoes, miks ei ole hindasid ega tutvustavaid silte välja pandud. «Ta vastas, et nendel on rangelt keelatud hinnasilte välja panna, kuna ostja võib ära ehmatada, kui hinda näeb. No mis mõttes!?» soovis ta teada.

I.L.U. turundusjuht Inga Berkovitch kinnitas Tarbija24-le, et I.L.U. kauplustes on kõikidel kaupadel, nii tavakosmeetikal kui ka lukskosmeetikal hinnad juures kleebisena väljapaneku alusel või siis kleebistena testritel, mis on toodete ees riiulil. «Lukskosmeetika ostmisel on kindlasti hinnast olulisemad argumendid toote kvaliteet ja omadused ning teenindaja konsultatsioon,» tõdes ta ja lisas: «Kaupade väljapanekul lähtutakse brändide väljapaneku põhimõtetest, mis on sarnased kogu maalimas ja lukskaupade puhul – eriti meigitoodetel – on tihtipeale väljas vaid testrid.«

Kaubamaja ilumaailma teenindusosakonna juhi Evelin Sohlu kommenteeris samuti, et ka Kaubamaja ilumaailmas on kõik hinnad kas toote küljes või näidiste alusel kleebistena nähtavad.

Sohlu märkis nagu Inga Berkovitch, et luksuskosmeetika puhul on hinnast olulisem argument toote kvaliteet ja omadused ning teenindaja konsultatsioon. «Paljud luksubrändide tooted ongi väljas vaid näidiste ja hindadena – sobiv toode otsitakse sahtlist välja pärast konsulteerimist. Tarbekosmeetika seevastu on peamiselt iseteeninduspiirkonnas ja seetõttu on igal üksikul tootel ja riiulil,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles