Maxima müüja omapärane lahendus hinnaerinevusele

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Enne Comarketit oli hindamissüsteem mitu aastat kasutusel Maxima poodides.
Enne Comarketit oli hindamissüsteem mitu aastat kasutusel Maxima poodides. Foto: Valgamaalane

Kui Maxima klient juhtis kassas müüja tähelepanu sellele, et kauba hind on teel kassani kallinenud, siis lahendas müüja hinnaerinevuse probleemi kiirelt ja kummaliselt.

«Hinnasiltidelt oli selgelt näha, et tavaline Coca-Cola  maksab 47 senti ning selle kõrval asuv Coca Cola Zero maksis 49 senti,» kirjutas klient Risto oma eilsest kogemusest Tallinnas Tartu maanteel asuvas Maximas. Tema kogemuse kohaselt on sellised pisierinevused sarnaste toodete hindades üsna tavalised ning ei viita reeglina eksimustele sildistamisel.

Pärast toote kassast läbi löömist ilmnes, et joogi purgihinnaks oli 47 sendi asemel siiski 49 senti. Mees kontrollis toote hinda uuesti riiuli juures ning seal oli kirjas hind 47 senti.

Kui ta sellele erinevusele kassapidaja tähelepanu juhtis, siis esmalt kinnitas müüja, et kõik on korras. Seejärel käis müüja jookide leti juures ja ütles tagasi tulles mehele, et «Seal ei olnud midagi. Kõik on korras». See lause ärgitas meest uuesti asja kontrollima ning pärast müüja käiku oli vale hinnaga silt lihtsalt eemaldatud ja selle asemel tühimik. «Edaspidi tean paremini: kui hinnaga on mingi eksimus, siis kisun hinnasildi plastikust välja ja toon selle kassasse,» lubas ta.

Mehe sõnul on ta ka varem erinevates kaubanduskettides selliseid hinnaerisusi kassiiridele ning ka infoletis välja toonud, ühel korral isegi enda kahjuks. «Minuga on alati lugupidavalt käitutud ning erinevus kas tasa tehtud või vähemalt vabandatud eksimuse pärast - minu jaoks on ka viimane täiesti piisav, eriti kui hinnavahe on pisike,» sõnas mees. Ta lisas, et eksimine on inimlik ning nii suuri poode hallata ongi raske, sõltumata sellest kui efektiivne süsteem üles seatud on. Kliendi sõnul nii ülbet käitumist nagu Maxima poes kohtab ta esmakordselt.

«Kuniks töötajate ja neid haldavate firmade suhtumine ei muutu, peab tarbija alati olema tagajalgadel, olles valmis enda õigusi kehtestama nii agressiivselt kui võimalik, sest muidu sõidetakse temast lihtsalt üle. Kassa juures asuva punase nupu vajutamisest selleks ei piisa,» on ta veendunud.

Maxima pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul on mitmeid  põhjuseid, miks tekib hindade erinevusi müügisaalis ja kassas. «Enamasti on need seotud inimliku faktoriga ehk asjaoluga, et iganädalaselt tuleb kauplustes muuta seoses sooduskampaaniatega tuhandete toodete hinnad müügisaalis käsitsi,» selgitas ta. Kassasüsteemides uuenevad hinnamuudatused automaatselt.

Erilaid möönis, et kahjuks tuleb hinnasiltide muutmisel ette ka olukordi, kus inimliku eksituse tulemusel on hinnad erinevad ja alati pole põhjuseks sooduskampaaniad, vaid muudest põhjustest tingitud hindade muudatused (ja seda mõlemas suunas). «Antud juhul oligi tegu inimliku eksitusega, kus karastusjookide riiulile oli sattunud müügisaalis vale hind,» sõnas Erilaid.

Ta lisas, et ettevõte vabandab kliendi ees. «Kui ostja märkab kahetsusväärse eksimuse tõttu juhtunud erinevust, palume tal pöörduda kaupluse infoletti või siis müüja poole ning ostjale pakutakse võimalust toode tagastada ning ostusumma hüvitatakse,» kinnitas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles