Elisa kliendil katkesid kõned kümme korda järjest

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elisa klient ei saanud päeval helistada ega kõnesid vastu võtta.
Elisa klient ei saanud päeval helistada ega kõnesid vastu võtta. Foto: Valgamaalane

Elisa klient püüdis täna päeval Tallinna kesklinnas helistada ning kõnesid vastu võtta, kuid tulutult – kõik kõned katkesid poole pealt.  

«Olen täna teinud kümmekond telefonikõnet, helistanud ise ja ka mulle on helistatud, kuid kõik kõned on poole pealt katkenud. Tundub, et see ei ole vaid Elisa probleem, kuna üks mu tuttav, kes tuli Türi kandist, kurtis samuti, et Tallinnas on kõnede katkemised sagedased. On asi võrgu ülekoormuses või nutitelefonis, ei oska ma öelda,» rääkis Elisa klient.

Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski sõnas, et Elisa võrgus ei ole täna levikatkestusi olnud ning ülekoormused tekivad vaid väga erandlikes olukordades, kuhu liigitub näiteks uusaastaöö. «Kui võrgus on ülekoormus, siis pole kliendil võimalik kõne üldse algatada ega vastu võtta,» täpsustas Raiski.

«Antud juhtumi puhul ei saa probleemi põhjusena välistada nutiseadet, sest oma keerulise ülesehituse tõttu võivad need aeg-ajalt vajada taaskäivitamist ning taaskäivitamine võib nii mõnegi telefonist tingitud probleemi kõrvaldada,» selgitas Raiski ja lisas: «Kui taaskäivitamine ei aita, siis probleemi olemuse täpsustamiseks palume kliendil edastada meile oma kontaktandmed, et saaksime kõnede toimumise kellaja järgi katkemiste põhjuseid analüüsida.»

Varemgi on kliendid kurtnud, et on kimpus iseenesest katkevate kõnedega nii sisse- kui väljahelistamisel. Elisa on öelnud, et kõnede katkemise puhul tuleks esmajoones otsida põhjust siiski telefonist, kuna kaasaegsete nutitelefonide antenn on peidetud telefoni sügavale sisemusse, mistõttu on neil signaali vastuvõtt märksa kehvem kui vanadel telefonist väljapoole ulatuvate antennidega kõnetelefonidel.

Ent vahel võib kõne katkeda ka seetõttu, et kõne ajal ringi liikudes vahetab telefon teenindavat tugimasti. Samuti võivad kõnesid katkestada kõnega paralleelselt toimuvad andmesidesessioonid – samal ajal kui telefoniga rääkida, teeb see päringu üle neti, et sünkida ja värskendada andmeid.

Kõnede katkemisel mängivad rolli ka puutetundlikud ekraanid, mis mingil põhjusel kõne ajal ei lukustu ning reageerivad sooja toimel näiteks kõrva või põse puudutusele.

Kõned katkevad aeg-ajalt ka siis, kui kasutatakse handsfree'd /bluetooth'i ja telefon ise on sügaval püksitaskus, mistõttu on signaali vastuvõtt häiritud.

Juhul kui kõned katkevad ainult ühes kindlas asukohas ja ka telefoni pealt on näha, et toimub pidev edge ja 3G-võrgu vahel «hüplemine» või levitugevus on väga muutlik ja levi kohati kaob, tasuks sellest juba täpsemate andmetega esindust teavitada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles