Maksuamet sundis A. Le Coqi lahjemat kalja tootma

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vaidlused maksu- ja tolliametiga sundisid A. Le Coqi lahjemat kalja tootma.
Vaidlused maksu- ja tolliametiga sundisid A. Le Coqi lahjemat kalja tootma. Foto: Silja Kaigu

A. Le Coqi kääritatud kalja etiketil seisab maist-juunist alates varasemaga võrreldes väiksem alkoholiprotsent – 0,8st on saanud 0,5.

A. Le Coqi juhataja Tarmo Noop selgitas, et muutuse põhjuseks olid pikad vaidlused maksu- ja tolliametiga.

Tootja ja võimuesindaja ei suutnud kokku leppida, kuidas väikse alkoholiprotsendiga jooki klassifitseerida. Lõpuks jäid mõlemad pooled nõusse, et kui kalja kangus on kuni 0,5 protsenti, siis probleemi pole ja see arvatakse karastusjookide nimistusse.

Tarbija24.ee`le laekunud lugejate märkused, nagu oleks lahjemal kaljal ka teistsugune maitse, lükkas Noop ümber.

«Algretseptuur on sama, lihtsalt me kääritame seda vähem ja maitse peaks olema isegi natukene tummisem,» sõnas ta.

Noop lisas, et muutus puudutab eelkõige plastpudelis müüdavat kalja, sest klaaspudelis joogi kangus jäi varem samuti alla 0,5 protsendi.

Võimuesindajatega vaidlemisest hoolimata läheb kaljamüügil siiski hästi. Noop ütles, et kääritatud kali on kogu Eesti karastusjoogiturust hõivanud kümnendiku, mis on isegi rohkem kui suutsid varem müügil olnud kaljad kokku.

Noop lubas, et A. Le Coq on kaljaga platsis ka laulupeol ja seal müüakse rüübet lahtisena suurest kollasest vaadist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles