Tuntud kontserdikorraldaja pangakontolt kadus suur summa

Tuuli Koch
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiina Jokinen
Tiina Jokinen Foto: Marina Puškar / Postimees

Vaid kolm päeva enne järjekordse Klaaspärlimängu festivali algust on festivali korraldaja Tiina Jokinen tõeliselt ärritunud: ürituse korraldamise pangakaardilt on tema teadmata kadunud üle 3000 euro.

Laupäeva õhtul sai Jokinen Swedbankist sms-hoiatuse, et tema kaardi puhul on andmete kopeerimise kahtlus. Jokinen helistas kohe panka ja teatas, et asub Tallinnas ja kuidagi ei ole võimalik, et tema rahakotis olevat kaarti lüüakse praegu läbi Bangkokis. Kaart pandi kinni, Jokinenile öeldi, et summa jääb broneeringu alla.

Täna hommikul pöördus aga Jokineni raamatupidaja tema poole ja küsis, et kas ta oskab kuidagi seletada üle 3000 euro kadumist pangakontolt. «Loomulikult ei osanud ma seda kuidagi seletada, helistasin panka, kus mulle öeldi, et ma pole ainus, kellel nii võib juhtuda. Muidugi ei ole ma ainus, aga kui riik peaaegu sunnib kogu oma vara pangas hoidma, siis kuidas kaitseb pank inimest,» küsis Jokinen.

Swedbank´i pressiesindaja Mart Siilivask kinnitas, et Jokineni selleteemaline avaldus tuli täna sisse ja on ka töösse võetud. «Tavaliselt leitakse taolistel juhtumitel lahendus (raha kantakse kliendile tagasi) mõne päevaga kuni nädalaga – kõik oleneb juhtumi keerukusest ja detailidest,» ütles Siilivask.

Juuni lõpus tabas riigikogu ja Eesti Panga nõukogu liiget Valdo Randperet ebameeldiv üllatus – tema pangakaarti oli keegi võõras usinalt kasutanud Austraalias, Jaapanis, Tais, Hollandis ja Prantsusmaal, mistõttu oli pangakonto lõpuks tühjaks saanud. Swedbank on varem tunnistanud, et kaardipettusi tuleb ilmsiks iga nädal. Pank tegeleb igapäevaselt kaarditehingute monitooringuga, mille käigus tuvastatakse võimalikke kaartide kuritarvitamist.

Kaardiandmete kuritarvitamiseks on erinevad võimalused: kopeerimisseadmed, ebaturvaline internetikeskkond, paha kaupmees, kliendi hooletus. Alati peale välismaalt naasmist soovitatakse oma kaardi PIN-kood ära vahetada. Internetis ostes tuleb kõigepealt veenduda, et tegemist on turvalise keskkonnaga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles