Saksamaal diskrimineeritakse iga kolmandat ostjat

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Klient ja teenindaja.
Klient ja teenindaja. Foto: Panther Media / Scanpix

Täna Augsburgi ülikoolis avaldatud uuringust selgub, et viimase aasta jooksul diskrimineeriti vanuse, soo, välimuse vm tõttu iga kolmandat Saksamaa klienti.

«Sa ei tule siia!» või «See pole ilmselt sinu hinnaklassist,» on kommentaarid, mida on kliendid Saksamaal hämmastavalt tihti kuulnud, kirjutab The Local. Keskmiselt tunneb 30 protsenti inimestest end aasta jooksul vähemalt korra solvatuna – seda peamiselt soo, vanuse ning sotsiaalmajandusliku staatuse tõttu.

Uuringu autorite sõnul tulevad 64 protsendil juhtudest solvavad märkused klienditeenindajatelt, mitte kõrgemalt juhtkonna tasandilt ega ka teiste klientide suust.

Kõige raskem on olukord Saksamaal Türgi päritolu klientidel, kellest 81 protsenti on aasta aja jooksul keskmiselt 5,7 korda diskrimineeritud. Saksa päritolu kliendid (ligi kolmandik) kogesid diskrimineerimist aasta jooksul keskmiselt kõigest 1,3 korda.

Uuringu järgi räägib negatiivsest kogemusest ligi 80 protsenti sõpradele ja tuttavatele, pooled pöörduvad edaspidi ettevõtte konkurentide poole ja viiendik kaebab otse firmale. «Firmad peaksid olema teadlikud, millist kahju ja potentsiaalset riski seesugused kogemused nende majandusedule omavad,» arvasid uuringu autorid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles