Kaebaja süüdistab SEBd kliendivaenulikus konto tühjendamises

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
SEB internetipank.
SEB internetipank. Foto: Laura Oks / Postimees

Tarbija24 lugeja süüdistab SEBd kliendivaenulikus käendaja konto tühjendamises. Panga sõnul ei toimu käendaja kontolt automaatset makse debiteerimist – tegemist oli ilmselt kaaslaenusaajaga.

Tarbija24 kaebusteraamatusse kirjutas klient, et sõlmis jaanuaris autolaenu lepingu SEB pangaga, tema väidetavaks käendajaks oli pereliige. Kuumaks pidi laekuma 15. kuupäeval. «15. aprillil ootasin töökohast ülekannet, mis mingil põhjusel viibis 16. aprilli hommikuni kell 9.00,» kirjeldas kaebaja.

Ent selleks ajaks oli pank jõudnud väidetavalt tühjendada käendaja konto ning saata laenuvõtjale kaks võlgnevusest teatavat e-maili. «Lisaks oli nii minu kui käendaja SEB iseteeninduses suur punane kiri, millised võlgnikud me oleme,» teatas klient.

«Teatavasti on nii Swedbankil kui ka SEB-l probleeme tehniliste kanalite haldamisega ning ülekanded ei jõua õigeaegselt saajate kontodeni. Miks siis pank omakorda nii veriselt suhtub nn võlgnikesse, kui nad ise ei suuda palkagi kliendini toimetada?» provotseeris klient.

SEB kommunikatsioonijuht Evelin Allas selgitas, et vastavalt laenulepingu tingimustele tuleb laenusaajal tagada laenumakseks vajaliku vaba raha olemasolu laenuga seotud arvelduskontol hiljemalt maksepäeval kell 18.00. «Kui selleks ajaks ei ole kontol piisavalt raha, oleme laenusaajaga, kaaslaenaja olemasolu korral mõlema laenusaajaga, kokku leppinud, et võime laenumakse maha võtta laenusaajate ükskõik milliselt, ka laenulepingus otseselt nimetamata kontolt,» lausus ta.

Allas kinnitas, et kindlasti ei toimu niisugust automaatset makse debiteerimist käendaja kontolt. «Käendajale esitame nõude tasuda võlgnevus laenusaaja eest alles pärast pikemaajalist viivitust ja korduvat laenusaaja ja käendaja teavitamist,» ütles Allas.

Seepärast arvab SEB, et Tarbija portaali poole pöördunud kliendi kirjeldatud juhtumil võeti laenumakse maha siiski kaaslaenusaaja (laenulepingu alusel on mõlemal laenusaajal täpselt ühesugune kohustus laenumakseid tasuda), mitte käendaja kontolt.

Võlgnevuse tekkimisel (hetkel, kui laenuga seotud kontol ei ole makse tasumiseks piisavalt raha) saadetakse laenusaaja internetipanka automaatne teavituse võla tekkimisest. Juhul, kui kliendil on pangaga sõlmitud kiirteavitamise leping, saab ta teate ka oma e-postile.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles