E-poest kingad tellinud neiule valetati alatult

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pakki ei saanudki automaadis olla.
Pakki ei saanudki automaadis olla. Foto: Sille Annuk / Postimees

Kui Annely ei olnud e-poest tellitud kingi nädala jooksul kätte saanud ja ta seepeale ettevõttelt aru päris, vastati talle, et pakk varastati SmartPOSTi pakiautomaadist ära. Selgus, et paki eest vastutav isik unustas selle lihtsalt teele panna ning otsustas seega kliendile luisata.

Annely tellis 12. aprillil e-poest ChiQ musta värvi kingad. Kuna ta on SmartPOSTi teenuseid varemgi kasutanud, siis palus ta saata paki SmartPOSTi pakiautomaati. Kahe kuni kolme tööpäeva jooksul pidi ta saama sõnumi kauba saabumise kohta. Kui vastavasisulist sõnumit ei tulnud ega tulnud, muutus Anneli juba murelikuks ning saatis arupäriva kirja e-poodi.

«Mulle vastati, et kuna Maardus asuv Maxima SmartPOSTi pakiautomaat olevat täis olnud, siis pidid nad mitu pakki ühte kappi panema ja ju siis oli keegi selle ära võtnud,» rääkis Annely.

Kuna seni oli Annely kõik pakid SmartPOSTist kenasti kätte saanud, ei pidanud ta ka vajalikuks paki teekonda jälgida. Tütarlaps pöördus lõpuks siiski SmartPOSTi poole, kust aga kinnitati, et tema nimele ei ole aprillikuus ühtegi pakki teele pandud.

Nõutuks jäänud neiu kirjutas seejärel e-poele uue kirja. Tema ees vabandati siiralt ning kinnitati taas, et pakk on 14. aprillil teele pandud ning see on automaadist kaduma läinud. «Nad pakkusid välja, et panevad samasuguse paari kingi teele. See tundus imelik, sest tellisin kingad lõpumüügist ning peale arve tasumist neid enam valikus ei olnud,» tekkisid Annelyl omad kahtlused.

Võlanõudega inkassos

Itella SmartPOSTi tegevjuht Risto Eelmaa sõnul tundusid e-poe kliendile antud selgitused neile algusest peale vastuolulised. «Meie praktikas pakid automaadist kaduma ei lähe ja kirjeldatud olukord on täiesti välistatud,» kommenteeris ootamatut süüdistust Eelmaa. Tema sõnul ei jäeta pakiautomaatide tühjendamisel-täitmisel midagi juhuse hooleks ning seda selgitasid Annelyle ka kaks juhtumiga tegelenud klienditeenindajat.

Eelmaa sõnul on SmartPOSTi jaoks selline juhtum, kus e-pood püüab oma eksimuse eest süüd SmartPOSTi kaela veeretada, esmakordne. SmartPOSTi äriklientide hulka kuulunud ChiQ OÜ konto on tänase seisuga võlgnevuse tõttu blokeeritud ja võlanõue inkassosse edastatud.

«Kahetsusväärne lugu»

ChiQ OÜ on ühe inimese firma. Juhtum leidis aset siis, kui ChiQ OÜ juht Liis Toome välismaal viibis. Samal ajal asendas teda tema tuttav, kelle käitumisest Toome šokeeritud oli.

Toome tunnistas: «On juhtunud kahetsusväärne lugu. Pakkide eest vastutaja unustas tõepoolest paki ära saata ning seega valetas kliendile paki kadumise kohta. Pakk tegelikult kaduma ei läinud. Mind ei olnud nädal aega Eestis ning pakkide saatmise ja e-mailidele vastamise andsin üle ühele teisele inimesele,» selgitas Toome, kes ei suutnud mõista, kuidas tema tuttav niimoodi käituda võis.

Toome pani eile isiklikult uue paki Pirita Selveri pakiautomaati ning sõnum selle kohta peaks Annelyni jõudma tänase päeva jooksul.

«Tagastasime kogu raha, ka saatekulud, kliendi arveldusarvele. Saadan kliendile ka vabandava kirja ja selgituse selle kahetsusväärse juhtumi kohta,» lubas Toome.

Paki eest vastutav isik ei osanud Toome sõnul oma käitumist aga kuidagi põhjendada.

«Mul on äärmiselt kahju, et selline asi juhtus. Loodan, et klient andestab meile selle ennekuulmatu vea,» lausus Toome, kelle sõnul ei ole kahe aasta jooksul neil veel mingisuguseid probleeme esinenud, veel vähem midagi sellist.

Annely ütles, et on ChiQst varemgi tellinud ning kauba kiiresti ja kenasti kätte saanud. Kuna neiul puudusidki halvad kogemused nii SmartPOSTi kui ka ChiQga, siis ei osanud ta esimesel hoobil kummalegi midagi ette heita ning kirus vaid pakiautomaatide ümber tiirlevaid vargaid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles