Meeste auto ostmine sarnaneb jahilkäiguga

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kasutatud autode müügiplats.
Kasutatud autode müügiplats. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Hiljuti tehtud uuringust selgus, et  lisaks auto hinnale on tulevaste autoomanike jaoks oluliseks muutunud ka sõbra soovitused.  Mehed aga valivad autot, nagu käiks nad jahil.

Autojuhid hindasid sarnaselt eelmise aastaga uue auto ostukoha valimisel kõige enam auto hinda, müügifirma tuntust ning asukohta, vahendas Amserv TNS Emori tehtud uuringut. Vastates küsimusele, mille põhjal eeskätt otsustate, kust oma auto osta, vastas kaks  protsenti autojuhte esimest korda, et võtab otsuse tegemisel arvesse sõbra soovitust.

TNS Emori juhteksperdi Triinu Ojala sõnul on meeste jaoks auto ostmine pigem kui «jahilkäik», kus muuhulgas mängib olulist rolli müügikonsultandi käitumine. Naised suhtuvad auto omandamisse pikema perspektiivitundega – lisaks suuremale hinnatundlikkusele pööravad nad sagedamini rohkem tähelepanu järelteenindusega seonduvale.

Uuringust selgus, et järgmise auto ost on kõige suurema tõenäosusega plaanis 25- kuni 34-aastate sihtrühmas, kuid nendest vaid kolmandik ostaks auto uuena. Kõige perspektiivikam on endiselt 35- kuni 49-aastaste sihtrühm. Sel või järgmisel aastal autoostu plaanivate inimeste osakaal on eesti ja vene keelt kõnelevaid sihtrühmi koos vaadeldes võrreldes eelmise aastaga kahe protsendipunkti võrra langenud.

Küsitlus viidi läbi TNS Emori omnibuss-telefoniküsitluse raames 13.-15. novembril ning tulemused esindavad 498 Eesti 18-77-aastast elanikku.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles